Nyheter

Välkommen till höstens trädgårds- och städdag i vår BRF söndagen den 17:e oktober kl 9:30 – 13:00!

Lista över arbetsuppgifter fördelas på plats. De som inte kan delta, men vill utföra uppgifter kan ta del av lista som anslås efteråt och pricka av och utföra efter helgen.

Container för grovsopor kommer på plats fredag 15 oktober och hämtas måndag 18 oktober. OBS! Släng inte farligt avfall, elektronik eller hushållssopor.

Vid fint väder grillar vi korv m.m. till lunch efter avslutat arbetspass.

Alla har ett eget ansvar att förhindra spridning av smittsamma sjukdomar. Vi ber dig att vara vaksam på symtom och stanna hemma om du upplever några sådana.

Alla inbjudna – alla välkomna!

/Styrelsen Brf SIGNALISTEN 3

Arbetet (som startade vecka 36) med att sätta nya skyddsplåtar och gjuta ny betong kring två rensluckor i skyddsrummet är nu i stort sett klart.

Därmed går det bra att använda cykelrummet som vanligt igen.

Mvh Styrelsen

Under perioden 1-3 november, vecka 44, kommer en OVK-besiktning (obligatorisk ventilationskontroll) att genomföras i byggnaden. Besiktningsfirman behöver då tillgång till Er lägenhet

Arbetet beräknas pågå i tre dagar och behöver utföras i en följd under bokad besiktningsperiod, ytterligare besök innan eller efter arbetsperioden är alltså inte möjligt. Vid besiktningen rengörs även ventilationskanalerna. 

Mer information om arbetet och nyckelinsamling kommer att meddelas från besiktningsfirman (Ventexpert AB) senast två veckor innan besiktningstillfället.

Vid frågor, tveka inte att höra av er.

Mvh, Styrelsen

Vecka 36 startar arbetet med att sätta nya skyddsplåtar och gjuta om betongen kring två rensluckor i skyddsrummet vi har i källaren. Detta arbete kommer påverka cykelrummet och vissa källarförråd. Mer detaljerad information har delats ut i samtliga medlemmars postboxar samt anslag har satts upp på anslagstavlan i entrén. Ta del av informationen då du som medlem berörs. Tack på förhand för din samverkan. Mvh Styrelsen

Bästa medlemmar! Nu finns en ny lista uppsatt på anslagstavlan i entrén över de kommande ansvarsveckorna för vår utemiljö. I vår förening delar vi medlemmar på ansvaret för att hålla snyggt på gården, i trädgården, gångarna, entrén och vid anläggningen för hushållssopor mm. Vi har därför en lista över ansvarsveckor för vår gemensamma utemiljö. Kika på listan på anslagstavlan och se när det är din vecka. Tack på förhand för din insats – den behövs! 

 Måndag 31 maj kommer nödvändigt underhållsarbete utföras på vår hiss. Hissen kommer vara avstängd under hela dagen. Vi ber om överseende för de olägenheter som uppstår till följd av arbetet.

 Mvh Styrelsen

Välkommen till vårens Trädgårds- och städdag i vår BRF lördagen den 29:e maj kl 9:30 - 13:00!

Lista över arbetsuppgifter fördelas på plats. De som inte kan delta, men vill utföra uppgifter kan ta del av lista som anslås efteråt och pricka av och utföra efter helgen.

Container för grovsopor kommer på plats fredag 28/5 och hämtas måndag 31/5. OBS! Släng inte farligt avfall, elektronik eller hushållssopor.

Vid fint väder grillar vi korv m.m efter avslutat arbetspass. Självklart ser vi alla till att hjälpas åt att hålla avstånd och efterleva de råd som ges av Folkhälsomyndigheten.

Alla inbjudna – alla välkomna.

/Styrelsen Brf SIGNALISTEN 3

 

Som förhandsinformation vill vi meddela att onsdag den 9:e juni med start kl 19 har vi föreningens årsstämma. Med anledning av rådande umgängesrestriktioner har vi även i år hyrt en lokal med plats för 130 personer i Campus Konradsberg (Kungsholmens västra gymnasium). Den formella kallelsen till stämman kommer som vanligt i era postboxar när årsredovisningen är klar.

Mvh Styrelsen

Burspråket, som vetter mot hörnet Scheffersgatan/Svedbergsplan, är i behov av omputsning.  Som vi tidigare informerat har styrelsen tecknat avtal med entreprenören Stark fasad, som kommer att utföra arbetet. Arbetet är planerat att starta vecka 17 och beräknas färdigställas vecka 20.

Under arbetets gång kommer det förekomma en del oljud och damm samt extra spring i trapphuset. Stark fasad kommer även kunna nyttja utrymmen i källaren vid raster.

Vissa av medlemmarna i föreningen blir mer berörda än andra i och med att arbetet är koncentrerat till hörnlägenheterna vid burspråket, där också en byggnadsställning kommer sättas upp.

Vi hoppas på allas förståelse under arbetet och att det ska löpa på smidigt. Vid frågor och funderingar, tveka inte att höra av er.

Mvh Styrelsen

Om hissen i vår fastighet är ur funktion, har alla vi medlemmar möjlighet att felanmäla till Hissen AB. Telefonnumret hittar ni både på anslagstavlan i entrén och inne i hissen.

När du felanmält – sätt upp en lapp på hissdörren på bottenvåningen så att nästa person som märker att hissen inte fungerar vet att den redan är felanmäld. På lappen skriver du att du felanmält samt vilket datum du anmälde.

Tack på förhand för att vi alla hjälps åt.

Mvh Styrelsen